9 ok arra, hogy még ma kipróbáld a pilates módszert

Közzétette: 2017-04-10Pilates

Sokat hallottál már a pilatesről, de nem tudod rászánni magad, hogy kipróbáld? Nem  vagy biztos benne, hogy fizikailag eléggé felkészült vagy a gyakorlatsorok elvégzésére? Ne aggódj, a pilatest bárki bátran elkezdheti, hiszen nem igényel különösebb előzetes fizikai felkészültséget. Cikkünkben felsorolunk 9 remek okot arra, hogy még ma kipróbáld ezt a fantasztikus módszert!

  1. Javítja a tartást

Elméletben a gerinc támaszt nyújt a testnek és lehetővé teszi a könnyű és kényelmes mozgást. Gyakorlatban azonban a számítógép vagy a televízió előtt eltöltött hosszú órák miatt a gerinc természetes S alakja elveszik, ami hátfájáshoz és görnyedtséghez vezet. A pilates segít a gerinc eredeti alakjának visszaállításában és jobb tartáshoz vezet.

  1. Megszabadít a hátfájástól

A hátfájás legtöbbször a sok ülés és a rossz tartás eredménye. Mint említettük, a pilates segít a gerinc alakjának helyreállításában, ez által pedig a hátfájás csökken, bizonyos esetekben pedig akár teljesen el is múlik.

  1. Biztosítja a nyugodt alvást

Ha megkérnénk valakit, hogy soroljon fel három létfontosságú dolgot, valószínűleg a vizet, levegőt és az élelmet fogja megemlíteni. Keveseknek jutna eszébe az alvás, pedig a nyugodt álom is nagyon fontos a minőséges élethez. Aggasztó az adat, miszerint csak Angliában évente 10 millió doboz altatót adnak ki a gyógyszertárak – ez alapján könnyen el tudjuk képzelni, hányan küzdenek álmatlansággal vagy alvászavarokkal. A pilates nyújtja az izmokat, megszabadít a feszültségtől és az izomfájdalmaktól, ez által pedig segíti a nyugodtabb alvást.

  1. Az izmok tömegének növelése nélkül javítja az erőnlétet

A pilates segít az erőnlét és az állóképesség javításában, anélkül hogy óriási izmokat eredményezne. Pilatesszel a törzs tartóizomzatát kellően megerősítjük , ezek az izmok pedig elengedhetetlenek a jó állóképességhez.

  1. Segít megakadályozni a csontritkulás kialakulását

Az 50 évesnél idősebb emberek közül sokan küzdenek a csontritkulással. Ha nem szeretne Ön is közéjük tartozni, a jó tartás és egyensúly fejlesztésével a pilates aktívan segíthet a betegség elkerülésében.

  1. Sikeresen felveszi a harcot a stresszel

A pilates segít újra összekötni a testet és az elmét. Minél jobban ismerjük a testünket, annál könnyebben tudjuk elengedni magunkat és legyőzni a modern élet kihívásaival járó stressz tüneteit.

  1. Javítja az egyensúlyérzéket

A pilates erősíti a hát alsó részének izomzatát, ez által pedig javítja az egyensúlyérzéket. A jobb koordináció segít elkerülni a sérüléseket, a pilates pedig éppen ez miatt egyre kedveltebb az élsportolók és a professzionális táncosok körében.

  1. Segít felépülni a sérülésekből

Mivel nem megterhelő az ízületekre, a pilates rehabilitációs technikaként is megállja a helyét. Számos sportsérülésből segít felépülni, ugyanis sikeresen helyreállítja az izomzatot. Emiatt a gyógytornászok körében is egyre népszerűbb.

  1. Sok előny, fájdalom nélkül!

Ha a sportokról van szó, gyakran hallhatjuk, hogy fájdalom és verejték nélkül nincs eredmény. Ilyet azonban egy pilates stúdióban biztosan nem fog hallani! A pilates zömében olyan gyakorlatsorokból áll, melyek egyszerre nyújtják és erősítik az izomzatot, helyreállítják a tartást, anélkül, hogy megterhelnék az ízületeket vagy a szívet.

admin

About admin