A pilates 12 tudományosan alátámasztott előnye – 4. rész

Közzétette: 2019-06-23 Pilates

Elérkeztünk hosszú utazásunk végére. Rengeteg új dolgot tudtunk meg a pilatesről, és talán saját magunkról is. Volt szó az agysejtekről, az izmokról, a stresszről, a kreativitásról stb. Nem maradt más hátra, mint megismerni a pilates utolsó három előnyét is (utolsó három előny ezen a listán – a valóságban természetesen sokkal több van belőlük). Nézzük meg, hogyan befolyásolja a pilates a saját magunkról alkotott képet, hogyan segít megtalálni azt, ami igazán fontos, valamint magától Joseph Pilatestől is kapunk egy kis útravalót, mielőtt megindulnánk az egészséghez és a boldogsághoz vezető hosszú úton.

  1. A pilates segít megszabadulni az érzelmi feszültségtől.

Sokat elmond a személyiségünkről az, hogy hogyan mozgunk és hogy milyen a testtartásunk. A szakértő pszichológusok és fizioterapeuták (valamint a pilates oktatók is, akik kicsit mindkét szerepet betöltik) egy szempillantás alatt meg tudják mondani, hogy hogyan érezzük magunkat csak abból, ahogyan bejöttünk az ajtón.

Minden szorongást és érzelmet a testünkben raktározunk. Összezárjuk az állkapcsot, mikor kiabálni akarunk, legörnyedünk, ha elszégyelljük magunkat és összeszorítjuk a csípőnket, amikor szomorúak vagyunk vagy félünk.

A pilates segít elengedni az izmokat és visszanyerni a kontrollt a törzs felett, amely közvetlen kapcsolatban van az érzelmi teherrel, amit nap mint nap magunkkal cipelünk. Mikor ellazítjuk az izmokat, elengedjük a szorongást és az érzelmeket is, amiket ki tudja, mióta hordoztunk magunkkal.

  1. A pilates által önmagunk lehetünk.

A modern világ számos modern kihívással szembesít minket. Olyan magasra helyeztük a mércét, hogy csoda, ha 10 emberből kettőnek sikerül megütni. Folyamatosan átlépjük a határainkat, hogy jobb alkalmazottak, jobb szülők, jobb tanulók legyünk, ez az állandó nyomás pedig tartós következményekkel jár.

A pilates arra tanít minket, hogy a testünket tisztelni kell. A mozgástartományunkon belül dolgozunk, nem hajszoljuk túl magunkat, inkább a lassú, de konzisztens fejlődésen van a hangsúly. Akkor van a legnagyobb erőnk és motivációnk a fejlődésre, ha teljesen magabiztosak vagyunk annak során, amit csinálunk, ezért is fontos, hogy mindenki a saját tempójában haladjon.

Nem szabad magunkat másokhoz hasonlítani, hiszen nincs két egyforma ember a világon. Inkább nézzük meg azt, hogy honnan indultunk és hová jutottunk. Legyenek a saját elveink és céljaink az elsők!

Ha megtanuljuk tisztelni a testünket, már csak egy lépésre leszünk attól, hogy ezt a tiszteletet az életünk többi területére is kiterjesszük. Tisztelni fogjuk az időnket, a vágyainkat, a prioritásainkat. Saját magunk fogjuk feltenni a mércét, és nem hagyjuk, hogy a modern életstílus lehúzzon minket.

  1. A pilates által magabiztosabbak leszünk.

Amy Cuddy szociálpszichológus egy TED Talk előadás során arról beszélt, hogy hogyan tud az „erő” javítani az önbizalmon. Nem hiába mondták otthon és az iskolában, hogy üljünk egyenesen, ugyanis ez a testtartás tesz minket magabiztosabbá.

A pilatesben rendkívül fontos a jó testtartás és a szabályos elhelyezkedés. A jó testtartás természetesen egészségügyi szempontból is rendkívül fontos, de ezúttal a hangsúly az önbizalomra gyakorolt hatásán van.

„A pilates módszeren keresztül megszerezhető a test, az elme és a lélek egyedi, egyensúlyozott háromsága. A magabiztosság ezek után magától jön”, mondta Joseph Pilates.

Ha eddig nem volt elég okunk arra, hogy kipróbáljuk a pilatest, akkor ez a 12 tudományosan is alátámasztott ok biztosan rávesz arra, hogy még ma beiratkozzunk egy pilates tanfolyamra.

Adjuk meg a testünknek és az elménknek azt a kényeztetést, amit megérdemelnek – a pilatest, ami intelligens mozgást és okos embereket eredményez!

Call Now Button