A testtudatosság előnyei – avagy hogyan legyünk kevésbé kétbalkezesek, és a testtudatosság többi előnye –

Közzétette: 2019-07-28 Pilates

A testtudatosság csak egy előnye az éberségnek a sok közül. Ahogyan azt gyakoroljuk, hogy hogyan legyünk részesei a pillanatnak, figyelmesebbek leszünk arra, hogy mi történik bennünk és körülöttünk. Ha éberek vagyunk, jobban tudjuk érezni azt, hogy mi zajlik a testünkben, hogy hogyan reagál a környezetre, és hogy milyen az aggyal való kapcsolata. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy ügyesebbek legyünk, emellett pedig az egészségünkre is hatással van.

Jobb lesz a koordináció és az egyensúly.

Ha valaki ügyetlen, az általában azt jelenti, hogy alacsony a testtudatossága. Más szóval, ha érzékeli is, hogy mi történik benne és körülötte, a reakciója rossz. Segítsük az agyat a testünk tömegéhez és mozdulataihoz kapcsolni, javítva ezzel a koordinációt és az egyensúlyt. Hogy hogyan? Próbáljunk meg tudatosan fókuszálni minden egyes testrészünkre és arra, hogy hogyan helyezkedik el a térben.

Jobb döntéseket hozhatunk az egészségünkkel kapcsolatban.

Egyes kutatások szerint az Egyesült Államokban nagyjából 12 millió felnőttet diagnosztizálnak félre – és még többen vannak azok, akiknél nem diagnosztizálják a meglévő betegséget. Hibáztathatjuk az orvosokat, de mi magunk kell, hogy legjobban ismerjük a testünket. Ha testtudatosak vagyunk, akkor szinte azonnal megérezzük, ha valami nincs rendben. Korábban észrevehetjük így a problémákat, és jobban át tudjuk adni az orvosunknak a tapasztalatainkat. A test mindig megüzeni, ha valami nincs rendben. A mi dolgunk az, hogy jól reagáljunk ezekre az üzenetekre.

A testtudatosság fényt deríthet az ételérzékenységekre.

Az allergiák, a rossz alvási szokások és az emésztési problémák legtöbbször az ételhez kötődnek. A gyomorsav, a fejfájás, a puffadás, a fájdalom és a fáradtság érzése mind azt jelzik, hogy valami nincs rendben – mi pedig ahelyett, hogy kiderítenénk, hogy mi okozza a problémát, inkább hozzászokunk.

Ez hosszútávon akár krónikus egészségügyi problémákhoz is vezethet, amik jelentősen befolyásolhatják az életminőséget és az élettartamot. Ha azonban odafigyelünk a testünkre, könnyen rá tudunk jönni, hogy melyik ételek azok, amiket ki kell selejtezni az étrendből.

Könnyebbé válik a fogyás.

Stephanie Fay kutatásai szerint az emberek 75 százaléka akkor is eszik, ha nem éhes. Az, hogy észrevegyünk, hogy mikor vagyunk éhesek, és mikor vagyunk jóllakottak, szoros összefüggésben van a testtudatossággal. Ha pedig tudjuk, hogy mikor van valóban szükségünk ételre, és mikor akarunk csak azért enni, mert unatkozunk, vagy mert a társaságunk is eszik, az jelentősen hozzá tud járulni a fogyáshoz, vagy az egészséges testsúly megtartásához.

A társaságban való evés okozza a legtöbb problémát a fogyni vágyóknak. Nem fogjuk nyálcsorgatva nézni, ahogyan a többiek esznek – ha azonban úgy érezzük, hogy nem vagyunk éhesek, rendeljünk kisebb adagot, vagy együnk meg egy salátát! Így nem kell lemondanunk a közös élményről, de mégis vigyázunk közben az egészségünkre.

Lehetővé válik a testbeszéd kontrollálása.

Dr. Albert Mehrabian szerint a kommunikáció 93 százaléka nonverbálisan történik. A testtudatos emberek tudják, hogy hogyan ülnek vagy állnak, és hogy mi sugárzik az arcukról – így nem kell attól tartaniuk, hogy valaki félreérti a gesztusaikat. Nagyon gyakori dolog az, hogy mást mutat a testtartásunk, mint amit érzünk. A testtudatosság által azonban mindig azt tudjuk mutatni, amit szeretnénk.

Hogyan sajátítsuk el a testtudatosságot?

Válogathatunk a módszerek között, mi azonban a pilatest szeretnénk kiemelni. A pilates által könnyedén, játszva és minden nehézség nélkül, természetes módon tudunk testtudatossá válni. Nem lesz olyan érzésünk, mintha direkt tanulnánk a dolgot, magától fog jönni. Emellett a pilatesnek számos más előnye is van, ami még érdemesebbé teszi a kipróbálását.

A testtudatosság biztosítja, hogy minden pillanatot a nyers valójában éljünk át, és hogy minden érzést maximálisan át tudjunk érezni. Ha a testre fókuszálunk, könnyebb elengedni a múltat, és nem stresszelni a jövőn. Relaxáltabbak leszünk, a szívvesésünk megnyugszik, a kortizol szintünk csökken… Ezt, és még számos más dolgot nyerhetünk azzal, ha megtanulunk testtudatosnak lenni.

Call Now Button