Gerinctrénig sokszoros hatékonysággal – instabil vagy instabilitást létrehozó eszközökkel

Közzétette: 2019-07-07 gerinctréning

 

Fitball (gimnasztikai) labda, dynair (ülőpárna), bosu, softball labda, masszázs vagy
pilates henger… Ezek a legismertebb és leginkább használatos instabil tornaeszközök,
melyek a testmozgás minden területén hatékonyan alkalmazhatóak, kezdve a
prevenciótól, az egészséges fizikum megőrzésén át, a rehabilitációig.
Ezeknek az eszközöknek a helyes használata segít rövid időn belül jóval hatékonyabb
eredményeket elérni. Miért?
Mert a velük végzett gyakorlatok sokkal több izmot stimulálnak, a folyamatos
egyensúly megtartásra való törekvés az idegrendszert is fitten tartja, hiszen sokkal
aktívabb fókuszálásra készteti, mintha ugyanazokat a feladatokat ezen eszközök
nélkül végeznénk. Nem beszélve a speciális instabil felületre kitalált
gyakorlatokról. Főleg ha a velünk foglalkozó szakember elég kreatív…
Mi történik az instabil eszközök segítségével végzett edzéskor?
A gyakorlatok kivitelezésekor bizonyos izmok a mozgáshoz fejtenek ki erőt,
miközben a többi stabilizál. A folyamatos egyensúlyozásnak köszönhetően
megerősödnek és tudatosodnak a hát,- a csípő,- a fenék, és -a hasfal izmai
valamint az ízületeket körülvevő izmok, amelyek más edzések során nem kapnak
elsődleges szerepet, pedig a sérülésveszély csökkentéséhez és a megfelelő fizikális-
életminőség (derék-, nyak-, hát-, ízületi, stb. fájdalmak nélküli) hosszú távú
fenntartásához rendkívül fontosak. Javul a koordináció, növekszik a szellemi
teljesítőképesség, szebb lesz a testtartás. Érdemes tehát a megszokott
sporttevékenységek mellé hetente legalább egy alkalommal instabil eszközökkel
végzett edzést is beiktatni.
Az UP Pilates Stúdióban minden pénteken 10:00 órától, a csoportos preventív
gerinctréning órákon kipróbálhatod és megtapasztalhatod a különféle instabil
tornaeszközök hatékonyságát, és azt is, hogy ezek a foglalkozások nemcsak
változatosak, hanem még szórakoztatóak is:)
Képzeld csak el, ahogy -mintha újra gyerek lennél-, pattogsz, vagy éppen hason
görgeted magad magad előre-hátra egy fitball labdán, utána kitörésekkel úgy
formálod a combod és a feneked , hogy mindkét lábad alatt dynair párna a “talaj”,
majd a megszokott hátonfekvésben kivitelezett hasprések helyett a gerincoszlopodat
egy pilates hengeren fekve egyensúlyozod, lábaid a plafon felé nyújtva, bokáid közt
softball labdát tartva, azt váltott kar nyújtásokkal megérinted… miközben melletted a
csoporttársad épp hirtelen beléd kapaszkodva, igyekszik megtartani magát az alóla
kigurulni akaró eszközön.

Ha úgy érzed, inkább egyéni óra keretein belül próbálnád ki a preventív gerinctréninget, természetesen, arra is van lehetőséged nálunk!

Várunk szeretettel!

admin

About admin

Call Now Button