Sattva jóga

Mi is az a Sattva Jóga?

Tavaly tavasszal éppen Új-Zélandon utazgattam, amikor körvonalazódott bennem a gondolat, hogy közel 10 év jógagyakorlás után szeretnék a jógában igazán elmélyülni, majd azt másokkal is megosztani, így elkezdtem jógaoktató-képzéseket keresni Indiában. Véletlenül találkoztam egy cseh lánnyal, aki a Sattva Yoga Academyben tanult korábban, és ahogy mesélte az élményeit, egyre inkább éreztem, hogy ez az a hely, amit én is keresek. Így kerültem 2018 őszén egy észak-indiai városkába, Rishikeshbe, a jóga hazájába, ahol az Anand Mehrotra jógamester által Sattva Jógának nevezett jógatípust ismerhettem meg, élhettem át, tanulhattam meg az egy hónapos képzés során.

A Sattva Jóga sokkal több, mint jógapózok sorozata. Minden Sattva Jóga óra más és más, olyan mint egy utazás, a tréning során így is neveztük az órákat, utazásoknak. A Sattva Jóga három fő elemből áll, az első a légzés: különböző pranayamákkal (egyszerű légzőgyakorlatokkal) és kriyákkal (bonyolultabb, légzést, mozdulatokat, mantrákat kombináló gyakorlatokkal) indítjuk be az energiaáramlást a testünkben és növeljük a tüdőkapacitást, ezáltal erősítve a testünket. A Sattva Jóga második fontos része a testgyakorlás, vagyis a jógapózok, ászanák kivitelezése, melynek fő célja a gerinc erősítése. Harmadik alappillér pedig a meditáció, relaxáció. Rendszeres gyakorlással Te is megtanulhatod, hogyan kerülj meditatív állapotba a jógagyakorlás során.

A Sattva Jóga hat a lelkedre is: megnyugtat, átölel, erővel tölt el, amire éppen szükséged van. Egy óra, vagyis utazás mindig másmilyen: van amikor izzadós, megdolgoztatja a testet; van amikor mantrázós, szívet kitáró; van amikor pedig megnyugtató, pihentető.

Magyarországon először tapasztalhatod meg a Sattva Jóga jótékony hatásait, itt nálunk az UP Pilates Stúdióban!